En els últims anys, s’ha establert un corrent de pensament en la nostra societat que creu que la felicitat i el benestar immediat dels infants és la prioritat.

Aquest model, en molts casos portat a l’extrem, fa que els desitjos dels infants prevalguin per damunt de les necessitats familiars  i de l’opinió i criteri dels professionals de l’educació.

En un moment on algunes escoles pateixen casos d’assetjament entre infants, agressions, faltes de respecte cap a l’escola i els seus docents, i un ambient que no ajuda a l’aprenentatge i desenvolupament dels infants, al Grup Escolar Roca partim de que la felicitat no s’ha de confondre amb la immediatesa d’aconseguir el que l’individu vol en cada moment, el no seguiment de les normes socials consensuades i establertes, i el benestar individual per davant del comú. Nosaltres entenem que el benestar de l’alumne és fonamental per al seu creixement  i desenvolupament, com un ésser que forma part d’una societat. Per aconseguir-ho, l’infant necessita confiança, respecte, motivació, companyerisme, ordre, esforç, esperit de superació i acceptació de la crítica. Així podrà créixer i desenvolupar-se en un món comú, complex, divers i interconnectat.

Escola_joan_Roca_Departament_orientació1
ciència
GUI_P2_lectura
joanrocaMer-extrarojudo

Davant d’aquest repte tant important, les escoles Roca ens prenem el benestar de l’alumne com una prioritat i ho fem a partir del nostre decàleg:

Fem un seguiment per part del tutor/a que coneix al nen/a i està en contacte permanent amb tota la resta de docents i la família per anticipar-se als problemes.

Fomentem un ambient d’harmonia en tots els espais de l’escola. Des de l’entrada, els passadissos, el menjador, el pati, les sortides. Tots els espais i moments són importants.

Fomentem els valors a partir del respecte als mestres i companys en totes les activitats educatives.

No permetem cap tipus d’assetjament (bullying) anticipant el problema i fent un seguiment molt proper de cada alumne.

Comptem amb un equip docent que coneix perfectament a tots els nens i nenes i es preocupen pel seu benestar i aprenentatge.

Treballem per a que els nens i nenes gaudeixin de donar-se compte que estan aprenent i ho valorin.

Ajudem a les famílies a que puguin seguir les mateixes pautes fora de l’horari escolar.

Disposem d’un servei d’orientació dins de l’escola per aquells nens i nenes amb dificultats.

Fomentem l’esforç i el respecte donant valor a totes les activitats dels alumnes.

10- Programem totes les activitats pensant amb la importància del benestar, desenvolupament i formació, però sense oblidar que les activitats es facin de forma segura i sense cap tipus de risc per als alumnes.

Volem explicar-t’ho!

Truca’ns i reserva una entrevista individualitzada per conèixer el nostre projecte educatiu

GER Meridiana: 933 403 408

GER Guipúscoa: 933 072 066