Padrins lectors entre els alumnes de P5 i 6è

Cada setmana els alumnes de 6è de Primària compartiran una estona de lectura amb els alumnes de P5 per tal d'ajudar-los a llegir i contagiar-los el gust per la lectura. Una experiència genial per a tots els infants que hi participen!

Publicat el dimecres, 24 Octubre, 2018 - 10:23

Ja hem començat a l'Escola Joan Roca Guipúscoa amb molt d'entusiasme, l'activitat dels Padrins lectors. Una experiència que consisteix en què els alumnes de 6è de Primària ajuden a llegir als alumnes de P5.

A cada alumne de 6è se li assigna un alumne de P5 amb l'objectiu de compartir unes sessions de lectura. Cada setmana compartiran una estona de lectura. Aquest projecte no pretén que els alumnes de 6è de Primària ensenyin a llegir als més petits, sinó que cerca que siguin un refent, un model que motivi en aquest procés d'aprenentatge.

L'experiència és molt enriquidora i té com a objectius més significatius, els següents:

• Motivar a llegir als i les alumnes de P5 i als de 6è de Primària.
  • Responsabilitzar als més grans de l'atenció i cura dels petits i fer-los conscients  que ells són el seu exemple.
  • Afavorir la relació entre els nivells.
  • Assumir el compromís i la responsabilitat de vetllar pels més petits durant l'activitat.
  • Fomentar el gust per la lectura.
  • Crear lligams emocionals i afectius fillols-padrins.
  • Dotar de valor afegit a la lectura.
  • Educar des del respecte i la generositat.