Els alumnes de 1r de primària ja han començat el Pla Lector

La lectura té uns beneficis i uns valors que moltes vegades no es perceben a primera vista. Llegir ens manté vius i desperts, ens connecta amb la vida, desenvolupa la nostra experiència i enriqueix el nostre bagatge cultural-lingüístic i ens permet crear un espai només per a nosaltres.

Publicat el dijous, 27 setembre, 2018 - 11:09

les aules de 1rA i 1rB de l'Escola Joan Roca guipúscoa hem començat aquesta setmana el nou pla lector, on els nostres alumnes llegiran sistemàticament al matí (a les 9 hores) i a la tarda (a les 15 hores) una estona.

Noves històries esperen ser descobertes amb emocions i curiositat pels ulls dels nens i nenes de 1r de primària.

Us presentem aquest magnífic decàleg de motius per donar importància a la lectura, que ens fa reflexionar sobre el gust per la lectura:

• Llegim per combatre l'avorriment. Un llibre te'l pots endur on sigui i la seva lectura et permet fugir a altres mons.
  • Llegim per no sentir-nos sols. Els personatges t'acompanyen sempre com si els portessis a dins.
  • Llegim per aguditzar el sentit crític. Conèixer altres vides fa qüestionar els punts de vista dels altres i els propis, és a dir, és més difícil que et prenguin el pèl o intentin menjar-te el cervell.
  • Llegim perquè ens ajuda a anar pel món. La lectura amplia la nostra visió de les coses i ens apropa a cultures que no podríem conèixer d'altra manera.
  • Llegim perquè així ampliem els nostres coneixements. Els llibres ens poden donar detalls molt precisos dels temes més variats, des de com viuen els pigmeus a com es reprodueixen les foques.
  • Llegir és un plaer que et fa volar la imaginació. Hi ha moments en què la lectura ens absorbeix tant que som capaços de viure les experiències dels personatges i quan són bones, tot això que tenim.
  • Llegir ens ajuda a fer amics. Parlar de llibres és una manera d'establir complicitats amb els qui els han llegit i detectar els qui tenen els mateixos interessos que nosaltres
  • Llegir ens ensenya a escriure. Veure el camí que han traçat els escriptors ajuda que nosaltres ens inventem el nostre.
  • Llegir ens obre les portes a feines millors. Amb la lectura obtenim més vocabulari i ens ajuda a elaborar un bon discurs per expressar què volem i què podem oferir.
  • Llegir ens fa més persona. Llegir les experiències dels personatges ens enriqueix la ment i l'esperit i segur que ens distancia dels micos.

Un bon llibre no és aquell que pensa per tu, sinó aquell que et fa pensar.

Animeu-vos a incentivar el plaer de la lectura amb els vostres fills/es.