El reforç positiu a Infantil i Primària

El reforç positiu és una eina molt potent de motivació per treballar amb els nostres alumnes. Es tracta del procediment mitjançant el qual l'aplicació d'un estímul fa que augmenti la probabilitat que una conducta es repeteixi en el futur.

Publicat el dilluns, 12 novembre, 2018 - 13:07

El reforç positiu és un estímul que fa augmentar la motivació i propicia que els nostres alumnes s'esforcin per millorar el seu comportament. Quan reforcem un alumne, en positiu, mirem de reforçar alhora la nostra autoestima i seguretat.

Avantatges d'utilitzar el reforç positiu

• Fomenta conductes i comportaments positius.
  • Afavoreix la relació entre mestre-alumne creant una complicitat indispensable.
  • Reforça l'autoestima i autoimatge de l'alumne.
  • Potencia la motivació de l'alumne per treballar.
  • L'alumne està més motivat i per tant millora el seu comportament a l'aula.
  • Afavoreix l'esperit de superació.

L'alumne se sent valorat i té més bona predisposició per treballar, al mateix temps que se sent estimat i millora la relació i cooperació amb els companys

Us animem a provar-ho!