SERVEIS

Assignatures complementàries

El Projecte Educatiu de l’Escola contempla com a objectiu primordial la formació integral dels nostres alumnes. Per tal d’aconseguir aquesta fita considerem necessari complementar el currículum amb una sèrie d’activitats complementàries on es desenvolupen diferents aspectes de la formació de l’alumne/a.

Infantil i Primària

Aquest Departament és un servei que l’Escola ofereix per tal d’optimitzar el desenvolupament de l’alumnat, atenent la seva diversitat, i dotant d’eines, recursos i estratègies, als mestres i a les famílies.

Té com a objectius principals:

  • Orientar i estimular l’acció educativa de pares i mestres.
  • Aportar i suggerir noves estratègies, metodologies i tècniques de treball en la pràctica docent diària.
  • Realitzar un seguiment exhaustiu de l’evolució dels alumnes respecte a la maduració personal, i l’adquisició d’aprenentatges.
  • Organitzar l’Escola de Pares, un espai d’escolta i de diàleg per a compartir experiències, i donar als pares eines i estratègies, per a poder acompanyar-los en l’acció educativa.

Qui en forma part?

Els professionals que integren el Departament d’Orientació són: una psicòloga, una logopeda, i mestres de suport.

Solucions, criteris i pautes per ajudar millor als nostres fills/es

Per mitjà de conferències, xerrades, diàlegs…, persones expertes, professionals i qualificades, ens obriren camins per facilitar-nos l’èxit en el procés de l’educació dels nostres fills/es.

Objectius

  • Donar un espai d’escolta i de diàleg per a compartir experiències i manifestar dubtes.
  • Proporcionar informació, eines i estratègies, per a poder optimitzar l’educació i la comunicació amb els fills/es.

Per què és important?

El compromís de les famílies és un element clau per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat, perquè estudis científics internacionals posen de manifest que és un factor imprescindible per millorar els resultats educatius. Per això, l’Escola Joan Roca creu en  l’Escola de Pares, per fomentar el treball conjunt entre la família i l’Escola.

Guiat pel Departament d’Orientació de l’Escola (psicóloga i Logopeda de l’Escola).

La tutoria és un element CLAU DE L’ÈXIT EDUCATIU DE L’ALUMNAT. Per això, el seguiment de l’alumnat en el seu rendiment i la seva formació personal és molt important per a nosaltres.

La tutoria guia, estimula i acompanya a l’alumne en el seu aprenentatge. Per això a la nostra escola, implica tots els membres de la comunitat educativa: professorat, famílies i personal d’administració i serveis.

L’acció tutorial és responsabilitat del conjunt del professorat que intervé en un mateix grup, en la mesura que l’activitat docent implica, a més del fet d’impartir els continguts propis de la matèria, el seguiment i l’orientació del procés d’aprenentatge i l’adaptació dels ensenyaments a la diversitat de necessitats educatives que presenta l’alumnat.

Tanmateix, la tutora és una peça clau en l’atenció individualitzada, i ha de vetllar especialment per l’assoliment progressiu dels continguts i per la coordinació, a aquests efectes, de tot el professorat que incideix en un mateix alumne o alumna.

Per altra banda, l’acció compartida entre l’escola i la família és un factor imprescindible per millorar els resultats educatius. I les tutores són el vincle entre el l’Escola i les famílies. La seva tasca es informar-les, orientar-les, assessorar-les i, sobretot, generar-hi expectatives d’èxit educatiu.

 

L’atenció a la diversitat de l’alumnat es tradueix en la personalització de l’educació.

L’atenció a la diversitat de necessitats educatives dels alumnes, pel que fa a l’atenció de les diferents capacitats, interessos i ritmes d’aprenentatge, és un treball conjunt de tot el professorat que intervé en un mateix grup, perquè entenem que l’activitat docent implica, a més del fet d’impartir els continguts propis de la matèria, el seguiment del procés d’aprenentatge i l’adaptació dels ensenyaments a la diversitat de necessitats educatives que presenta l’alumnat.

La Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD), és la responsable de dinamitzar les actuacions i mesures, i gestionar els recursos per a atendre la diversitat de l’alumnat, que es reflecteixen en el Pla d’Atenció a la Diversitat (PAD), que és coordinat i supervisat pel departament d’orientació conjuntament amb el Pla de Convivència.

Amb l’objectiu de maximitzar l’aprenentatge de l’alumnat, les mestres de suport elaboren una programació del suport a les aules des de la flexibilitat, i vers al tractament de la diversitat de capacitats, interessos i ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, que es concreta en els següents aspectes:

  • Suport a l’aula ordinària per facilitar i potenciar el treball multinivell.
  • Treball en grup reduït o individualitzat, a l’aula de suport, on es treballen les necessitats educatives específiques, utilitzant metodologies adequades per donar una resposta educativa als alumnes amb necessitats educatives especials.
  • Preparació de materials i activitats adaptades en col·laboració amb la resta del professorat.
  • Elaboració dels plans individualitzats, conjuntament amb la tutora, i amb la col·laboració de la resta del professorat.
  • Col·laboració amb la tutora i la resta del professorat, en el seguiment del procés d’aprenentatge i de maduresa, dels alumnes que atén.

L’Escola ofereix un servei de menjador catering diari adaptat a totes les edats i paricularitats alimentàries pels alumnes d’infantil, primària i secundària. Servei atès per personal especialitzat que treballa amb els nens/es els hàbits alimentaris i d’higiene personal.

L’horari de menjador és de 13.00h a 15.00h

Educació Infantil

A partir de l’educació emocional potenciem el desenvolupament dels alumnes, ja que incentiva la seva motivació, predisposa a actituds més positives, millora les seves relacions i obté millors resultats acadèmics. L’objectiu d’aquesta complementària és, aconseguir que els alumnes creixin, en tota la dimensió de la paraula, no només a nivell de coneixements. Generar un clima emocional positiu també influirà de forma decisiva en el seu desenvolupament.

Treballem de forma lúdica, activa i dinàmica per tal que els alumnes se sentin motivats per aprendre i mostrin una actitud positiva vers l’anglès. Cantem cançons, ballem danses, fem jocs, activitats divertides, realitzem manualitats…, tot treballant el vocabulari més específic treballat a l’àrea de llengua anglesa.

L’objectiu d’aquest taller és el de despertar l’interès i les ganes d’aprendre anglès, fent veure als nens i  nenes la utilitat i les possibilitats de l’idioma. Es fomenta el coneixement d’aquesta llengua des de les primeres edats a partir del joc, dels contes, de la música, etc.

El seu objectiu és exercitar les habilitats i desenvolupar les capacitats que són la base de qualsevol aprenentatge (percepció, atenció, memòria, pensament…).

L’objectiu d’aquesta complementària és poder treballar aspectes de robòtica amb l’ajuda d’unes petites abelles anomenades Bee-bots. Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Bee-bot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament computacional.

Educació Primària

Les competències emocionals s’han de desenvolupar també a l’escola i des de les primeres etapes, ja que una bona gestió emocional té molts efectes positius per a la vida. Així doncs, l’objectiu de l’educació emocional ha de centrar-se en el desenvolupament de la consciència i la regulació emocional, l’autogestió, la intel·ligència interpersonal, les habilitats per a la vida i el benestar.

L’objectiu d’aquesta complementària és fer gaudir els alumnes descobrint la part lúdica de les matemàtiques. Es treballen les habilitats basades en el raonament, lògica i mesura.  Es pretén desenvolupar l’agilitat en el càlcul, la lògica, capacitat d’anàlisi, d’abstracció i deducció  dels nostres alumnes,  aprenent  a raonar a partir de les, mesures  i cossos  que els envolten. Pretenem l’aprenentatge de les matemàtiques des d’un altre ambient, més lúdic i engrescador que permeti agafar gust per la matemàtica. Encabim en aquest tallers el treball dels concursos matemàtics en els que participa l’escola.

Els alumnes a través de les construccions identifiquen el món que els envolta, adquireixen conceptes, i desenvolupen habilitats motrius de manera senzilla. L’objectiu d’aquesta complementària és establir els previs a la Robòtica educativa que faran més endavant. Fer que l’alumne sigui el protagonista del seu aprenentatge fomentant la creativitat i la construcció. El concepte de treball i esforç en equip és fonamental per estructurar una bona base de treball cooperatiu i col·laboratiu, eixos principals en la nova dinàmica d’aprenentatges.

Destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu. És un recurs que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament logicomatemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Potenciar la llengua anglesa amb activitats experimentals perquè les vivències més manipulatives permetin a l’infant interioritzar els coneixements de natural science amb més facilitat i de forma més engrescadora. 

Té l’objectiu d’augmentar les destreses d’expressió oral en llengua anglesa. Actualment, saber-se comunicar amb fluïdesa és fonamental per ser competent en llengua, es vol potenciar aquesta habilitat mitjançant jocs, cançons, treball en parelles, role-plays…. Pretenem amb aquest treball potenciar la competència comunicativa en llengua anglesa.

L’objectiu d’aquesta complementària és poder treballar aspectes de robòtica amb l’ajuda dels robots i altres recursos tecnològics. Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el robot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament computacional, potenciant el vocabulari bàsic d’aquesta activitat en llengua anglesa.

Donar unes bases elementals perquè prenguin un primer contacte amb la llengua i siguin capaços d’elaborar missatges comunicatius bàsics, tant escrits com orals, utilitzant recursos tecnològics i innovadors.

Té l’objectiu d’augmentar l’expressió escrita a partir de les estructures gramaticals conegudes tot seguint unes pautes que els encoratgen en la creació de textos senzills. Pretenem amb aquest treball potenciar la competència escrita en llengua anglesa.